HOME OF YIN

Yin Yoga, Meditatie, Yoga Nidra, stress reductie trainingen voor jong en oud in Bloemendaal en Amsterdam. Les op aanvraag. Topsport en in het Bedrijfsleven.

YOGA & MEDITATIE

Yin Yoga is een rustige vorm van yoga, waarbij de houdingen een aantal minuten worden aangehouden. Hierdoor wordt het bindweefsel en fascia gestimuleerd. Dit zorgt onder andere voor meer mobiliteit en minder verkramping van de spieren. Door het lang aanhouden van de houding werkt yin yoga meditatief en ontspannend.


Het doel van mediteren is niet om gedachteloos te zijn, maar om je gedachten en gevoel te observeren. Werken aan jezelf door actieve meditaties of liggende passieve visualisatie.

CURSUS

5 weekse STRETCH & RELAX voor jongeren: Start na de herfstvakantie. Meld je aan voor de proefles op woensdag 9 oktober 17.00-18.15!

7 Weekse Stress Reductie Training start Zondag 6 oktober 19.00-20.30

Open informatie avond Woensdag 4 Septmber 20.30

LES SPECIALS

Er worden maandelijks verschillende lesspecials gegeven, zoals Yoga & Nidra, Functional Yin en Stress reductie Specials voor tieners en jong volwassenen.

Je kan ook bij Emilie’s Meditatie Yoga terecht voor :

BEDRIJFS YOGA

Yin yoga met verschillende meditatie technieken voor meer bewustwording, rust en creativiteit op de werkvloer.

(TOP)SPORT

Yin Yoga en visualisatie voor fysieke en mentale veerkracht

Visie


Wat is functional yin yoga?

Yoga vanuit een functionele visie, gaat er vanuit dat ieder lichaam uniek is ! Er wordt gekeken naar de functie van de houding, en niet zozeer naar het standaard plaatje. Dus geen blessures of jezelf wurmen in onrealistische houdingen. Word bewust van je lijf en vind met hulp voor jou de beste asana (houding) optie.

Oosterse wijsheid & Westerse logica

Door spiergroepen te ontspannen, kunnen we de fascia (oa. bindweefsel) stimuleren. Fascia is een onderschat, maar een belangrijk onderdeel in ons gehele lichaam. Fascia is de matrix van ons lichaam, heeft een gelei achtige structuur, bevindt zich onder andere om organen en spieren, en is zeer gevoelig voor stress. In de fascia begeven zich tevens de energie banen, ofwel meridianen. Met yoga en meditatie worden de energiebanen gestimuleerd en gaat de Chi (energie) weer stromen. Blokkades worden opgeheven, met mentale en fysieke effecten tot gevolg.